Na módní scéně se pohybuješ už osm let. Jak bys popsala vývoj svojí značky? Které momenty byly zásadní?
Celou dobu je to pro mě vlastně jen hra. Něco co miluji, něco co mě nepřestává bavit. Od sportovní barevné streetwear módy jsem se posunula k ženštější a minimalističtější. Stále však založené na sportovních a pohodlných střizích a funkčních materiálech. Za zásadní moment vždy považuji, když se mi podaří navázat vztah s nějakou z lokálních firem, či s nějakým pěkným butikem.

Zakázky sis dokázala získat už během studia oděvního návrhářství. Ze školy jsi pak odešla ještě před ukončením. Vidíš to zpětně jako správný krok?
Vše má své pro a proti. Myslím, že moje učení metodou pokusu a omylu mně dalo hodně zkušeností, sic jsem za sebou nasekala i hodně chyb a podivností :) Nikdo mi nenalinkoval cestu, jak se „ta móda“ má dělat a tak cartier replica jsem si našla svou vlastní, což považuji za výhodu. Školu jsem si pak ale udělala - dálkově mám za sebou Multimedia a design na zlínské Baťovce.

Dnes máš kolem sebe tým lidí, kteří ti se značkou ODIVI pomáhají. Kdy sis poprvé uvědomila, že potřebuješ posilu? Obklopuješ se v práci jen svými kamarády?
Sama jsem si to dlouho neuvědomovala. Myslela jsem si, že musím zvládnout vše sama. Moudrá rada a delší přesvědčování jednoho kamaráda mě tak přivedly k prvním pomocníkům a stážistům. Dříve pomáhala hlavně rodina a kamarádi, teď mám již „internshipisty“ z ciziny nebo nové posily, které se k nám dostaly skrz naši výzvu přes sociální sítě. Ti za svoji výpomoc dostávají nové zkušenosti, naše kontakty, barter a nakonec mají možnost si vytvořit i nějaký vlastní projekt.

Co bylo hlavní inspirací pro tvoje poslední kolekce? Jak dlouho na jedné kolekci pracuješ? Jaká fáze tě baví nejvíc?
SS14 kolekce DUBIK byla takovou tečkou za jednou větou a začátkem věty další. SS15 a AW15 pak vycházejí z mých cestovatelských vášní, jsou o momentech, kdy mám pocit, že mohu všechno, o extrémních kontrastech, mořích, horách, nadčasovosti, dočasnosti a superhrdinkách. Jedna taková kolekce se mnou žije vždy víc než rok a půl. Od prvních myšlenek a návrhů, přes výrobu vzorků, focení, přehlídku až po konečnou fázi, kdy jde kolekce k zákazníkovi. Nejvíc mě baví moment rozbalování nového čerstvě vytištěného katalogu.

Navrhuješ si modely i sama pro sebe? V jakém oblečení se cítíš nejlépe?
Navrhuji a nakonec tyto modely většinou skončí v našich Essentials kolekcích. Variabilní šaty jsou pro mě jako dělané, jelikož zachrání každou situaci. Nejčastěji mě potkáte v legínách, oversize triku, pánské second hand košili či svetru. Ulítávám na kabátech - dělám si každý rok nějaký barevný ODIVI na míru. Namísto kabelky pak ODIVI batůžek či ledvinku.

Které české a zahraniční módní značky tě v poslední době baví?
Baví mě, co se děje v Čechách okolo Local Icons - propojení mladých návrhářů a tradičních značek a výroby mi dává smysl. Miluji Polanku, baví mě Petra Ptáčková a nejvíc se nasměju s LaFormelou. Šatník bych si vybavila na Slovensku u Drevené Heleny. Nanushka a Dori Tomcsanyi z Maďarska mě fascinují svojí připraveností a světovostí.

Plánuješ se s ODIVI ukázat i za hranicemi? Jaké město je pro tebe hlavním centrem módy? Jak si stojí Praha?
Nejenom s ODIVI, i sama bych za hranice ráda častěji a v tuto chvíli na obou variantách odhodlaně pracuji. Na města se pak dívám komplexněji než jen z toho módního pohledu - baví mě energie, lidé, architektura, jídlo a vše okolo a nakonec to utváří i to, jak vnímám v daném městě módu. Jdu po neobjeveném. Mladí designéři, skryté ateliéry, koncept story či blešáky. Všechna ta města pak pro mě mají něco do sebe, i když každé jinak - neumím si vybrat. Stejně to mám i s Prahou.

(Iva Burkertová, zakladatelka a kreativní ředitelka ODIVI)

Více...





Dalo by se říci, že Boho je vlastně takový luxusní second hand, výběr toho nejlepšího z vintage bytových doplňků, oblečení či šperků. Která část převládá a která tě baví nejvíc?
Označení second hand je velmi zavádějící, přestože lze říci, že v mém obchodě najdete pečlivý výběr velmi originálních starých věcí z druhé ruky. Slovem second hand se rozumí absolutně všechno použité zboží, které již není v původním stavu - tedy, ne zcela nové. Oproti tomu vintage je pojem pro nové nebo použité zboží pocházející z předchozí éry, která začíná rokem 1920 a končí dvě dekády zpět od dnešního data. Vintage znamená autentické, originální a velmi dobré jakostní zboží, které je alespoň 20 let staré a v dobrém stavu. To platí jak pro oblečení, tak pro interiér a doplňky. Musí to být autentický kus, kde je rozpoznat poctivé řemeslo. To je to, co se mi na tom líbí. Tyto věci byly vyrobeny kvalitně, aby sloužily po dlouhou dobu a vetšinou mají určitou historii nebo příběh, který k nim patří. Vynikají nadčasovostí a svou originalitou. Na rozdíl od dnešních trendů komerční masové produkce. Jestli se vám líbí vintage, pak to automaticky neznamená, že se v zásadě musíte oblékat jako vaše babička, nebo mít byt zaházen starým nábytkem a jinýmy zbytečnými věcmi, které vaši sousedé už dávno vyhodili. No a nebo taky můžete. Forma užití je zcela na vás. Já osobně ráda používám vintage k okořenení. Dodá všemu obyčejnému a prvoplánovému ten správny originální nádech.
 
Tvůj obchůdek leží hned vedle Krymské - ulice, ve které se soustředí komunita mladých kreativních lidí a je takovým „miniaturním českým Berlínem“. Pozoruješ, že se díky tomu staré Vršovice nějak mění?
Nejen tato lokalita v Praze se mění. Mám pocit, že lidé tady se obecně mění a konečně se probouzí do světovějšího a kosmopolitnejšího způsobu života. Když jsem se sem přistěhovala z Londýna, kde jsem žila přes 10 let, připadala jsem si jako Alenka v ospalém městě. Což bylo příjemné, ale jen na chvíli. Pak si uvědomíte, že tu něco chybí - inspirace na ulici, přirozená svoboda a uvolněnost ve smyslu životního stylu. Díky současné mladé generaci, která absorbuje a zažívá nové světy a kultury, se to mění k lepšímu. Jsou po tom všem hladoví a já jsem velmi ráda, že už to nezůstává skryté pouze v uměleckých a tvůrčích komunitách, ale pomalu přechází do přirozeného způsobu života.
 
Chodíš také do Krymské, ať už třeba na obědy nebo na proslulé koncerty v Café v lese?
Je to naše sousedství, jak bych anglicky řekla our hood, a já ráda chodím do všech míst na Krymské i v okolních ulicích. Na dobré jídlo, kávu, hudbu, umění a společnost skvělých lidí. Tohle vše a ještě mnohem víc do budoucna, doufám.
 
Velkou část tvých zákazníků tvoří cizinci a turisti. Odkud tvůj obchůdek znají?
Turisté objeví obchod často náhodně. Tak jo, trochu jsem tomu dopomohla a otevřela vedle hostelu. Cizinci a expati si mě pak najdou díky doporučení, nejčastěji se to šíři ústně, což má stále velkou sílu. Díky Bohu za to.
 
Mají i Pražáci slabost pro vintage zboží?
V Praze prozatím není mnoho těch, kteří mají cit a zápal pro vintage zboží. Doufám, že počet lidí, kteří si uvědomí, že je potřeba uchovávat určité věci a být vstřícný k životnímu prostředí. Je to totiž hlavně o životě, nejenom o stylu.
 
Co vlastně znamená název Boho?
Boho je v anglickém jazyku zkratka od slova Bohemian. Ve společnosti se to vztahuje na bohémství jako životní styl. Boho je skutečný bohém, který má schopnost ocenit krásu, je hluboce romantický, nezná žádné limity. Jeho svět je jeho vlastní tvorba a svoboda. Bohemian ale označuje také rezidenta bývalého Království českého. Tolik krásných význámů má pro mě zkratka Boho.
 
(Patricia Madarová, majitelka Boho Vintage Concept Store)

Více...















































Spud. je netradiční průvodce po Praze, který upozorňuje na zajímavá místa a podniky, jež rozhodně stojí za návštěvu. S Polaroidem v ruce mapujeme čtyři různé oblasti, a to jídlo a pití, obchody, pracovní prostory místních kreativců a architekturu. Spud. se soustředí na neokoukaná místa s neopakovatelnou atmosférou, na kavárny s tou nejlepší kávou, obchůdky s tím nejnápaditějším zbožím, dílny či ateliéry těch nejšikovnějších designérů a architektonické zajímavosti s tím největším kouzlem. Spud. je také hlavně o lidech, kteří za vybranými lokálními projekty stojí. Bez jejich invence a odvahy splnit si svůj sen by byla Praha o mnoho chudší. Všem proto patří naše velké díky!
 
Tereza a Michal
info@spud.cz / 728 764 380



 
Cena: 330 Kč

Poštovné: 70 Kč

jméno a příjmení
e-mail
telefon
adresa dodání
počet kusů českých
počet kusů anglických
poznámka




 
Boho Vintage Concept Store, Francouzská 76, Praha 10
BOTAS 66, Křížkovského 18, Praha 3
BOTAS 66, Skořepka 4, Praha 1
Cihelna Concept Store, Cihelná 2b, Praha 1
EMA espresso bar, Na Florenci 3, Praha 1
Funbikes, Bořivojova 108, Praha 3
I Need Coffee!, Na Moráni 7, Praha 2
K-A-V-K-A, Krocínova 5, Praha 1
Knihkupectví Bendox, Osadní 34, Praha 7
Lazy Eye Showroom, Ibsenova 3, Praha 2
Nanovo, Týnská ulička 8, Praha 1
Polagraph, Husinecká 14, Praha 3
Pragtique, Pasáž Platýz, Národní 37, Praha 1
Super Tramp Coffee, Opatovická 18, Praha 1
Triko kafe & koloniál, U Nikolajky 12, Praha 5
VNITROBLOCK, Tusarova 31, Praha 7
Pokojík, Smetanova 45, Brno
Slowatch, Laurinská 19, Bratislava
SUPERSENSE, Praterstraße 70, Vídeň