Jak dlouho jste se věnoval čaji, než jste otevřel kamenný obchod v Karlíně?
Kvalitní sypaný čaj jsem popíjel od devadesátých let. Vedle nabídky českých obchodů jsem postupně objevoval i čaje ze zahraničí, které jsem k nám začal komerčně dovážet v roce 2004, kdy jsem také založil Tea Mountain. Obchod v Karlíně jsme pak otevřeli v roce 2013.

Nabízíte výběrové čaje z Nepálu, Japonska či Indie. Jak objevujete vaše dodavatele?
Za čajem se vydávám přímo do míst původu a tak velkou část našich dodavatelů osobně znám a v mnoha případech jsem také navštívil jejich zahrady.

V poslední době se u nás vzmáhá kavová kultura. Jak je na tom kultura čajová?
Čajová kultura u nás zažila obrovský boom v devadesátých letech. Mám pocit, že v současné době je malinko na ústupu právě ta podoba čajoven, jak jsme je od 90. let znali, a nastupuje trošku modernější styl. Věřím, že stejně jako je nyní na své vlně výběrová káva, tak se za několik let ocení i kouzlo čaje. I když je čajová kultura poměrně stálá a má své příznivce všude na světě, čaj je v gastronomii stále opomíjen a teprve čeká na své objevení.

Tea Mountain se od klasických čajoven odlišuje novým konceptem obchodu s degustací. Jak taková degustace probíhá? Co všechno člověk ochutná a co se dozví?
Degustaci si u nás může objednat kdokoliv, kdo nás navštíví. Připravíme mu čaj dle degustačních standardů tak, jak se ochutnává všude ve světě, v zahradách, při čajových soutěžích, na burze... A co se dozví? Já pevně věřím, že jsme schopni zákazníkovi zodpovědět všechny jeho otázky ohledně ochutnávaného čaje a velmi nenásilnou a příjemnou cestou mu ukážeme například rozdíly mezi jednotlivými typy čajů jako je zelený, polozelený (wulong) a černý. Samozřejmě degustaci připravujeme a doporučujeme dle úrovně znalostí zákazníka. Nejlepší bude se ale zastavit a zažít na vlastní kůži nebo raději vlastními smysly.

Podařilo se vám oslovit návštěvníky, kteří by do klasické čajovny jen tak nezavítali?
Myslím, že máme to štěstí, že nás oceňují jak pokročilí, dlouholetí pijáci výběrových čajů, tak právě i lidé, které neláká prostředí klasických čajoven a v našem obchodě nalézají čaj na prvním místě, bez zbytečného ezoterického nebo etno balastu. Snažíme se zákazníkům nevnucovat své názory a zaměřovat se hlavně na čaj jako takový.

Za interiérem Tea Mountain stojí studio A1architects. Měl jste už od začátku jasno v tom, se kterými architekty chcete spolupracovat?
Práci studia A1architects jsem sledoval ještě předtím, než jsem se vůbec rozhodl obchod realizovat a velmi jsem si jejich čistý, kultivovaný a zároveň přirozený styl oblíbil. Když mě okolnosti donutily a myšlenka na obchod konečně uzrála, byli A1 první a jediní, které jsem oslovil. Po osobním setkání, kdy jsme si o našem konceptu povídali a i jim se náš nápad líbil, už bylo jasné, že projekt zrealizují právě oni. Dnes máme přátelský vztah a doufám, že spolu zrealizujeme i další projekty.

(Martin Špimr, majitel Tea Mountain)

Více...





V Musictownu si člověk může pořídit hudbu na různých nosičích. Předpokládáme, že gramofonové desky jsou pro tebe stěžejní. Cítí to tak i tvoji zákazníci?
Pro mě osobně jsou desky opravdu stěžejní a myslím, že to tak má i většina mých zákazníků, což se odráží v růstu prodeje vinylů na úkor ostatních nosičů. I ve vnější komunikaci se v první řadě prezentuji jako obchod s deskami. Napovídá tomu koneckonců i samotný název Musictown Record Store.
 
Vinyly jsou v dnešní době populární jak u kapel, tak i jejich fanoušků. Jde podle tebe jen o krátkodobý trend?
Podle zkušeností mých kamarádů ze zahraničí do Prahy velký boom vinylů ještě nedorazil. Do budoucna očekávám spíše útlum prodeje CD, zatímco desky a digitální hudba přežijí. Dnešní malé kapely nabízí svou hudbu právě digitálně a zároveň se všechny snaží vydat i LP. Jejich fanoušci si pak s nadšením pořizují gramofonové přehrávače a poptávka roste.
 
Přestěhoval ses s Musictownem z rušného obchodního centra přímo pod Žižkovskou věž. Jaké změny s sebou nová adresa přinesla?
Nová adresa pro mě znamenala svým způsobem osvobození. A to od pravidel, která jsou v nákupních centrech direktivně nastavená seshora. V Europarku Štěrboholy, kde obchod fungoval sedm let, jsem byl malou jednotkou a neměl jsem tolik možností se vyjádřit a projevit víc vlastní iniciativy. Na nové adrese jsem přizpůsobil sortiment a dal jsem větší prostor nezávislejší produkci, která je mému vkusu bližší. Na druhou stranu nejsem ani na Žižkově úplně vyhraněný jen jedním směrem a své místo tu mají i komerční interpreti, aby si každý přišel na své.
 
Ve svém obchodě jednou za čas pořádáš živé koncerty. V čem je ti blízký tento typ komorních hudebních akcí?
Živá vystoupení do obchodu s hudbou patří, přestože na to lidé u nás nebyli tolik zvyklí. Kapela svým vystoupením podpoří prodej svého nosiče i konkrétní místo, kde se dá pořídit. Nejdůležitější je pro mě blízkost interpreta, jehož fyzická přítomnost je tady mnohem hmatatelnější než v klubu, natož pak ve velkých arénách. Je to jako by kapela hrála u vás v obýváku a to je fascinující pocit.
 
Který z pražských klubů je tvůj nejoblíbenější?
Mám rád klub NEONE, kde o víkendech hrají taneční hudbu, která mě baví. Do MeetFactory pak pravidelně chodím na živé koncerty a mým dalším oblíbeným místem je Basement Bar, kde je kromě kvalitní hudby i příjemné prostředí.
 
Určitě máš doma velkou sbírku desek. Kterých kousků si opravdu ceníš?
Kupuju si jen ty desky, které opravdu chci, takže si cením celé své sbírky. A konkrétní kousek? Můžu jmenovat například desku Nicolase Jaara Space Is Only Noise, kterou jsem si před třemi lety pořídil v Londýně a dnes je to už nedostupný titul.
 
(Jakub Sedláček, majitel Musictown Record Store)

Více...















































Spud. je netradiční průvodce po Praze, který upozorňuje na zajímavá místa a podniky, jež rozhodně stojí za návštěvu. S Polaroidem v ruce mapujeme čtyři různé oblasti, a to jídlo a pití, obchody, pracovní prostory místních kreativců a architekturu. Spud. se soustředí na neokoukaná místa s neopakovatelnou atmosférou, na kavárny s tou nejlepší kávou, obchůdky s tím nejnápaditějším zbožím, dílny či ateliéry těch nejšikovnějších designérů a architektonické zajímavosti s tím největším kouzlem. Spud. je také hlavně o lidech, kteří za vybranými lokálními projekty stojí. Bez jejich invence a odvahy splnit si svůj sen by byla Praha o mnoho chudší. Všem proto patří naše velké díky!
 
Tereza a Michal
info@spud.cz / 728 764 380



 
Cena: 330 Kč

Poštovné: 70 Kč

jméno a příjmení
e-mail
telefon
adresa dodání
počet kusů českých
počet kusů anglických
poznámka




 
Boho Vintage Concept Store, Francouzská 76, Praha 10
BOTAS 66, Křížkovského 18, Praha 3
BOTAS 66, Skořepka 4, Praha 1
Cihelna Concept Store, Cihelná 2b, Praha 1
EMA espresso bar, Na Florenci 3, Praha 1
Funbikes, Bořivojova 108, Praha 3
I Need Coffee!, Na Moráni 7, Praha 2
K-A-V-K-A, Krocínova 5, Praha 1
Knihkupectví Bendox, Osadní 34, Praha 7
Lazy Eye Showroom, Ibsenova 3, Praha 2
Nanovo, Týnská ulička 8, Praha 1
Polagraph, Husinecká 14, Praha 3
Pragtique, Pasáž Platýz, Národní 37, Praha 1
Super Tramp Coffee, Opatovická 18, Praha 1
Triko kafe & koloniál, U Nikolajky 12, Praha 5
VNITROBLOCK, Tusarova 31, Praha 7
Pokojík, Smetanova 45, Brno
Slowatch, Laurinská 19, Bratislava
SUPERSENSE, Praterstraße 70, Vídeň